شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است

ارسال شده توسط ادمین در 4 بهمن 1393 ساعت 23:08:17

شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است

یک حقوقدان بین‌الملل گفت:‌ یکی از مواردی که در نظام‌های حقوقی پیشرفته به آن مباهات می‌شود و در اصل 165 قانون اساسی ما نیز مورد توجه واقع شده، شفافیت در دادرسی است که مورد توجه دستگاه قضا قرار دارد.

«محمود براتی‌نیا» ، با اشاره به برگزاری دادگاه علنی برای برخی جرائم، گفت: در برخی جرائم که صبغه ملی دارد به جهت اهمیت موضوع و عبرت دیگران، یاید دادگاه‌ها علنی برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری علنی دادگاه "ب.ز" ادامه داد: یکی از مواردی که در نظام‌های حقوقی پیشرفته به آن مباهات می‌شود و در اصل 165 قانون اساسی ما نیز مورد توجه واقع شده، شفافیت در دادرسی است که مورد توجه دستگاه قضا قرار دارد.

این حقوقدان بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: رعایت این اصل دلیل نمی‌خواهد بلکه همانطور که قانونگذار در قوانین موضوعه دیگری پیش بینی کرده ممکن است بنا به مصالحی ضرورت داشته باشد که محاکمه‌ای به صورت غیر علنی برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080